poniedziałek, 30 lipca 2012

Krótki opis aparatu NIKON D3000


Jak już wspomniałam kupiłam NIKONa D3000. Jest to aparat rewelacyjny dla amatorów rozpoczynających swoją przygodę z fotografią i aparatami lustrzankami.
Razem z premierą modelu D300S, zgodnie z przewidywaniami, miała miejsce także premiera mniej zaawansowanej lustrzanki, przeznaczonej dla amatorów – modelu D3000. Japońska korporacja, w ten właśnie sposób, próbuje odzyskać wpływy w segmencie najtańszych rozwiązań tego typu. Nowy aparat jest pomostem pomiędzy starym i wysłużonym D60, a droższym D5000.
W dużej mierze nie znajdziemy w tej konstrukcji żadnych nowości. Matryca DX CCD o rozdzielczości 10,2 Mpix, obsługa ISO od 100 do 1600, tryb zdjęć seryjnych przy prędkości 3 klatek na sekundę oraz system czyszczenia czujnika z kurzu i pyłu. Jak widać, wszystko to już było. Wśród kluczowych parametrów D3000 wymienić należy 11-punktowy AF (podobnie jak w D5000) co jest znacznym postępem w stosunku do 3-punktowego AF znanego z D60. Ponadto, do dyspozycji mamy wyświetlacz LCD o przekątnej 3 cali i rozdzielczości 230 000 pikseli – to jedyny podzespół wyróżniającyD3000 (dla porównania, D60 – przekątna 2,5 cala,a D5000 – przekątna 2,7 cala, we wszystkich trzech wypadkach jednakże, rozdzielczość jest taka sama). 

Ten model aparatu jest stosunkowo tani - ja kupiłam go w 2010 roku kiedy był stosunkowo nowym modelem w Polsce i zapłaciłam 1.500,00 zł. Jednak spełnił moje oczekiwania i pozwolił na doskonalenie moich umiejętności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz